mandag den 23. januar 2012

My favorite blog # 1.

Sene, mørke Godnatkys.

Som lovet i starten af Januar kommer her et indlæg  med en af mine favorit-bloggere. Hun hedder Andrea og blogge på den mest kreative, sjove, søde og pudsige måde nogensinde. Hun er virkelig en skøn blogger at følge!
Jeg vil ihvertfald stærkt anbefale jer at tjekke hendes meget inspirerende blog ud her: SMILEANDSAYFROMAGE.
Alle billederne som er brugt i dette indlæg er fundet på hendes blog og er venligst udlånt :).

Jeg fik et lille interview med hende pr. mail :

Hvorfor begyndte du at blogge? Det startede i bund og grund med mit kamera.
For hvor skulle jeg gøre af alle mine bileder? For slet ikke at snakke om
mine forvirrede tanker, små krøllede idéer og kreative projekter.
Da jeg hørte om hele blogfænomenet, blev jeg grebet af at kunne have mit eget lille stykke internet. Så fint! Så jeg oprettede en blog og begyndte at dele mine billeder, projekterog tanker på ord. Dét at kunne kombinere nogle af de ting jeg holder mest af: at fotografere, skrive og være kreativ. Det er jo lige mig!

Hvilket kamera og linser bruger du når du fotograferer?
 Jeg har lidt forskellige kameraer.
Det som jeg fotograferer med til min blog, er et Canon EOS 550D.
Mine linser er følgende: 18-55mm linse, 24-70mm og en zoom linse! Alle af mærket Canon.

Hvornår begyndte du at tage billeder? Lige så længe jeg kan huske har det interesseret mig. Men da jeg for nogle år siden fik mit første kamera, så begyndte det heleat gå op i en højere enhed - og er nu blevet til én af de ting jeg holder mest af at lave. Jeg har mit kamera med mig overalt.
Hvis du kunne give et råd til andre som gerne vil begynde at fotografere -hvad skulle det så være? Vær ikke bange for at eksperimentere! Tillad dig selv at gå amok med lys, flash, photo shoots, og så videre. Bare øv dig alt hvad du kan,og spring ud i det. Så længe du synes det er sjovt, så kan du kun forbedre dig. Lysten til at fotografere er den evige kilde til forbedring.

Hvornår føler du dig mest kreativ - Om sommeren eller vinteren?
Åh, det har jeg egentlig ikke spekuleret over før... Kan man sige både -og? Hver årstid giver mig forskellige slags input, og jeg kan bruge begge dele. Sommeren har noget som vinteren ikke har, og omvendt har vinteren noget sommeren ikke har. Gudskelov for det!
Jeg holder af at se verdenen, ændre sig i takt med at årstiderne skifter.

Kommer dine (kreative) ideér til dig pludselig eller hvordan opstår de?
Mine kreative idéer kommer som regel sådan her... Bum! Og med "bum" mener jeg virkelig BUM. Det sker som regel når jeg ligger i min seng, og er lige på kanten til at falde i en dyb dejlig søvn. Så må jeg op ad sengen, videre over til skrivebordet - for skrive min idé ned i min lille idé-bog. Hvis ikke jeg gør det, så ved jeg at næste morgen er den pist væk. Andre gange inspirere gode bøger, digte, sangtekster eller måske bare en forbigående på gaden mig til fotos. Det er meget forskelligt!
Hvordan kom ideén til dit blognavn? Det skulle udtrykke at min blog handlede om fotografi! Så begyndte jeg at skrive massevis af navne ned (brugte mange dage på denne proces, hvorefter jeg til sidst krøllede alle papirende sammen og blev rimelig tvær) men det endte med "smileandsayfromage" hvilket jeg er ret glad for.

Hvad skal der til for at du blive fast læser af en blog? Den skal fænge mig! Det er vel det allervigtigste jeg kan komme på. Så må layoutet af bloggen gerne være enkelt/pænt, billederne i fokus og teksten velformuleret. Men nogle gange er alle disse ting ligegyldige, hvis selve indholdet bare griber mig!

Hvad laver du på en typisk regnfuld-søndag? Tænder for min radio, lytter til lyden af regndryp på mit vindue, finder måske nogle vandfarver frem og bruger lidt tid på at tegne. Andre gange sover jeg længe, står sent op, laver en kop te og begiver mig tilbage til min lille hule med film og rolighed.
kys, karma og kærlighed fra
jeres L.

5 kommentarer:

  1. Jeg elsker også den blog. Men jeg er også super vild med din blog, og er glad for jeg har fundet den. Følger dig. Ville blive glad hvis du gad kigge forbi min. Kram

    annaagatheag.blogspot.com

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Anna!
      Ihh, mange tak - Selvfølgelig vil jeg da kigge forbi den :).
      kyys.

      Slet
  2. Hej!
    Rigtig fin blog du har :)
    - Måske kan vi finde ud af noget med at være fast læser hos hinanden?
    http://nikolinekjeldsen.blogspot.com/

    Knus Nikoline :)

    SvarSlet
  3. Rigtig fed blog du har! Og mange tak får den super søde kommentar på min blog! Jeg er nu fast læser af din blog, og ville sætte stor pris på hvis du også gad at blive fastlæser af min? Det ville betyder rigtig meget.
    Kig endelig forbi: black-eyesm.blogspot.com
    -Maja :-)

    SvarSlet
  4. Tak! Det var smadder hyggeligt at svare på dine spørgsmål :)

    SvarSlet